Half Of A Yellow Sun Pdf

This book list for those who looking for to read and enjoy the Half Of A Yellow Sun Pdf, you can read or download Pdf/ePub books and don't forget to give credit to the trailblazing authors. Notes some of books may not available for your country and only available for those who subscribe and depend to the source of the book library websites.

L'autre moitié du soleil

L'autre moitié du soleil Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Editions Gallimard
ISBN: 2072722489
FileSize: 1320kb
File Format: Pdf
Read: 1320

GET EBOOK

L'autre moitié du soleil by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

Nouvelle édition en 2017

Half of a Yellow Sun

Half of a Yellow Sun Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Anchor
ISBN: 0307485773
FileSize: 427kb
File Format: Pdf
Read: 427

DOWNLOAD

Half of a Yellow Sun by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

From the award-winning, bestselling author of Americanah and We Should All Be Feminists—a haunting story of love and war Recipient of the Women’s Prize for Fiction “Winner of Winners” award With effortless grace, celebrated author Chimamanda Ngozi Adichie illuminates a seminal moment in modern African history: Biafra's impassioned struggle to establish an independent republic in southeastern Nigeria during the late 1960s. We experience this tumultuous decade alongside five unforgettable characters: Ugwu, a thirteen-year-old houseboy who works for Odenigbo, a university professor full of revolutionary zeal; Olanna, the professor’s beautiful young mistress who has abandoned her life in Lagos for a dusty town and her lover’s charm; and Richard, a shy young Englishman infatuated with Olanna’s willful twin sister Kainene. Half of a Yellow Sun is a tremendously evocative novel of the promise, hope, and disappointment of the Biafran war.

Le papier peint jaune

Le papier peint jaune Pdf/ePub eBook Author: Charlotte Perkins Gilman
Editor: Nicolae Sfetcu
ISBN:
FileSize: 774kb
File Format: Pdf
Read: 774

DOWNLOAD

Le papier peint jaune by Charlotte Perkins Gilman Summary

"Le papier peint jaune" est considéré comme un œuvre important de la littérature féministe américaine. Une femme qui souffre d'une maladie mentale est enfermée dans une chambre par son mari pour des raisons de santé. Elle devient obsédée par le papier peint jaune de la chambre. Il s'agit du rôle des femmes dans la société, la nouvelle illustrant comment le manque d'autonomie des femmes est préjudiciable à leur bien-être mental, émotionnel et même physique. "Le papier peint jaune" est essentiellement une réponse au médecin qui avait essayé de guérir la dépression grâce à un "remède de repos".

Aventures d'Alice au pays des merveilles

Aventures d'Alice au pays des merveilles Pdf/ePub eBook Author: Lewis Carroll
Editor: Good Press
ISBN:
FileSize: 1229kb
File Format: Pdf
Read: 1229

DOWNLOAD

Aventures d'Alice au pays des merveilles by Lewis Carroll Summary

"Aventures d'Alice au pays des merveilles", de Lewis Carroll, traduit par Henri Bué. Publié par Good Press. Good Press publie un large éventail d'ouvrages, où sont inclus tous les genres littéraires. Les choix éditoriaux des éditions Good Press ne se limitent pas aux grands classiques, à la fiction et à la non-fiction littéraire. Ils englobent également les trésors, oubliés ou à découvrir, de la littérature mondiale. Nous publions les livres qu'il faut avoir lu. Chaque ouvrage publié par Good Press a été édité et mis en forme avec soin, afin d'optimiser le confort de lecture, sur liseuse ou tablette. Notre mission est d'élaborer des e-books faciles à utiliser, accessibles au plus grand nombre, dans un format numérique de qualité supérieure.

Des Souris et des hommes

Des Souris et des hommes Pdf/ePub eBook Author: John Steinbeck
Editor: Editions Gallimard
ISBN: 2072474450
FileSize: 1605kb
File Format: Pdf
Read: 1605

DOWNLOAD

Des Souris et des hommes by John Steinbeck Summary

"Les deux hommes levèrent les yeux car le rectangle de soleil de la porte s'était masqué. Debout, une jeune femme regardait dans la chambre. Elle avait de grosses lèvres enduites de rouge, et des yeux très écartés fortement maquillés. Ses ongles étaient rouges. Ses cheveux pendaient en grappes bouclées, comme des petites saucisses. Elle portait une robe de maison en coton, et des mules rouges, ornées de petits bouquets de plumes d'autruche rouges."

L'Odyssée

L'Odyssée Pdf/ePub eBook Author: Homère,Florence Cognard
Editor: Belin Éducation
ISBN:
FileSize: 1872kb
File Format: Pdf
Read: 1872

DOWNLOAD

L'Odyssée by Homère,Florence Cognard Summary

A la fin de la guerre de Troie, le héros grec Ulysse s’apprête à regagner sa patrie, Ithaque, où l’attendent patiemment son épouse Pénélope et son fils Télémaque. Mais les dieux en ont décidé autrement. Errant sur la mer pendant dix ans il va devoir essuyer de terribles tempêtes et affronter tour à tour des créatures monstrueuses ... Parviendra-t-il à surmonter ces épreuves et à rejoindre Ithaque ? Découvrez cette nouvelle adaptation de L'Odyssée avec une sélection de textes centrée sur les monstres en conformité avec les programmes de sixième. LIRE Le texte enrichi de nombreuses images dans une mise en page vivante et aérée COMPRENDRE Des questionnaires et des activités ludiques pour s’approprier le texte RETENIR Un dossier complet et accessible pour retenir l’essentiel PROLONGER Un groupement de textes et des conseils pour compléter la lecture + ACCOMPAGNER De nombreux compléments numériques pour aider les élèves dans la lecture (le texte lu par un comédien, des extraits vidéo à visionner sur Internet, des versions epub de l’ouvrage et du texte accessible aux élèves DYS disponibles dans les librairies numériques).

Construire un Feu

Construire un Feu Pdf/ePub eBook Author: Jack London
Editor: BoD - Books on Demand
ISBN: 2322237655
FileSize: 1598kb
File Format: Pdf
Read: 1598

DOWNLOAD

Construire un Feu by Jack London Summary

Résumé de la nouvelle qui donne son titre à ce recueil: En hiver, par une journée sans nuage, un homme marche dans la neige, seulement accompagné d'un chien. Ce soir, il retrouvera ses compagnons qui empruntent un autre itinéraire. C'est son premier hiver au Klondike et aujourd'hui il est surpris par l'intensité du froid. Il sait que la rivière est complètement gelée même si elle peut cacher des pièges mortels. Lorsqu'il s'arrête pour déjeuner, le froid l'oblige à construire un feu. Quand il reprend sa route, le chien semble hésiter à abandonner la chaleur du foyer créé par l'homme. Soudain la glace casse sous ses pas. Seuls ses pieds sont mouillés, mais l'homme sait qu'il doit immédiatement agir pour les sauver du froid. Méthodiquement, il construit un second feu et commence à se réchauffer, fier de s'être sauvé tout seul. Malheureusement, par inexpérience, il s'est installé sous un arbre couvert de neige qui dégringole soudain et éteint son feu. À cet instant, l'homme comprend le conseil des anciens: «Au delà de cinquante degrés sous zéro, on ne doit point voyager seul.». Désespérément, l'homme essaie de reconstruire un feu mais ses doigts, ses mains, ses pieds sont déjà gelés...

Le Passage

Le Passage Pdf/ePub eBook Author: Louis Sachar
Editor: Gallimard Jeunesse
ISBN: 207506234X
FileSize: 1699kb
File Format: Pdf
Read: 1699

DOWNLOAD

Le Passage by Louis Sachar Summary

Attention à la morsure mortelle du lézard à tâches jaunes! Stanley Yelnats a hérité de la terrible malédiction familiale qui se transmet depuis l'horrible-abominable-vaurien-d'arrière-arrière-grand-père-voleur-de-cochon. Toujours au mauvais endroit, au mauvais moment. Accusé — injustement — de vol, Stanley est envoyé au Camp du Lac vert, un camp de redressement perdu dans le désert du Texas. Ici, la vie est un enfer pour les mauvais garçons comme lui, X-Ray, Calamar, Zéro et tous les autres. Pourquoi faut-il creuser des trous, toute la journée sous un soleil brûlant?

Dis que tu es des leurs

Dis que tu es des leurs Pdf/ePub eBook Author: Uwen Akpan
Editor: Books
ISBN: 2366080298
FileSize: 1467kb
File Format: Pdf
Read: 1467

DOWNLOAD

Dis que tu es des leurs by Uwen Akpan Summary

"Cinq histoires en forme d’hommage à la sagesse des enfants, à leur résilience lorsqu’ils sont confrontés aux circonstances les plus terribles. Une famille vivant dans un bidonville de Nairobi s’affère pour trouver des cadeaux à l’approche de Noël. Une jeune fille rwandaise raconte le combat de ses parents pour maintenir les apparences de la normalité, alors que plane, grandissante, la menace du génocide. Au Gabon, Kotchikpa, 10 ans, et sa petite sœur, sont laissés à la garde de leur oncle Fofo, qui tente de les vendre comme esclaves. Deux amies d’enfance sont les otages d’un conflit religieux en Éthiopie. À bord d’un bus rempli de réfugiés – microcosme de l’Afrique d’aujourd’hui –, un garçon musulman compte sur sa foi pour réussir une dangereuse traversée du Nigéria. La prose d’Akpan décrit avec force et empathie la sombre condition de ces enfants d’Afrique, leurs difficultés et leurs visions du futur. "

Americanah

Americanah Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Editions Gallimard
ISBN: 2072649943
FileSize: 1766kb
File Format: Pdf
Read: 1766

DOWNLOAD

Americanah by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

"En descendant de l’avion à Lagos, j’ai eu l’impression d’avoir cessé d’être noire." Ifemelu quitte le Nigeria pour aller faire ses études à Philadelphie. Elle laisse derrière elle son grand amour, Obinze, éternel admirateur de l’Amérique, qui compte bien la rejoindre. Mais comment rester soi lorsqu’on change de pays, et lorsque la couleur de votre peau prend un sens et une importance que vous ne lui aviez jamais donnés ? De son ton irrévérencieux, Chimamanda Ngozi Adichie fait valser le politiquement correct et nous offre une grande histoire d’amour, parcourant trois continents d’un pas vif et puissant.

Le verger des âmes perdues

Le verger des âmes perdues Pdf/ePub eBook Author: Nadifa Mohamed
Editor: JC Lattès
ISBN: 2709646315
FileSize: 1619kb
File Format: Pdf
Read: 1619

DOWNLOAD

Le verger des âmes perdues by Nadifa Mohamed Summary

Nous sommes en 1987, à Hargeisa, 2e ville de Somalie. Les vents secs transportent des rumeurs de révolution, mais la dictature n’en reste pas moins ferme sur ses bases. Bientôt, à travers les yeux de trois femmes, nous allons assister à la chute de la Somalie. Deqo, neuf ans, a quitté le vaste camp de réfugiés où elle est née, attirée en ville par la promesse de recevoir sa première paire de chaussures. Kawsar, veuve solitaire prisonnière de sa petite maison volée au désert, est obligée de garder le lit, après avoir été passée à tabac au commissariat local. Filsan, jeune soldate, a quitté Mogadiscio pour réprimer la rébellion qui gronde dans le Nord. Et tandis que fait rage la guerre civile qui va mettre le monde en état de choc, les destins de ces trois femmes s’entremêlent de façon irrévocable. Intime, sans détours, débordant de beauté et d’amour, Le Verger des âmes perdues est un récit inoubliable. Traduit de l'anglais par Françoise Pertat

Autour de ton cou

Autour de ton cou Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Editions Gallimard
ISBN: 2072574528
FileSize: 1342kb
File Format: Pdf
Read: 1342

DOWNLOAD

Autour de ton cou by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

Lauréate de la loterie des visas, Akunna quitte le Nigeria pour les États-Unis ; elle y découvre un pays qui a bien peu à voir avec celui de ses attentes. À Kano, dans le nord du Nigeria, une violente émeute intercommunautaire réunit deux femmes que tout sépare : une marchande d’oignons musulmane et une étudiante issue de la bourgeoisie chrétienne de Lagos. Dans Nsukka blanchie par l'harmattan, James Nwoye, ancien universitaire au soir de sa vie, repense au rêve biafrais et attend, la nuit, les visites de sa femme défunte, qui vient caresser ses jambes fatiguées... Voici quelques-uns des personnages des nouvelles d’Adichie ; ils composent une image complexe et riche de la réalité nigériane d’aujourd’hui, qui prend ses racines dans le passé et se prolonge dans l'expérience de l’émigration, une plongée émouvante, souvent poignante, tour à tour terrible et drôle, toujours vibrante d’humanité.

Sarah Thornhill

Sarah Thornhill Pdf/ePub eBook Author: Kate Grenville
Editor: Métailié
ISBN:
FileSize: 1213kb
File Format: Pdf
Read: 1213

DOWNLOAD

Sarah Thornhill by Kate Grenville Summary

Sarah Thornhill est la fille cadette de William Thornhill, ancien bagnard devenu propriétaire terrien le long du fleuve Hawkesbury, des terres hantées par le souvenir de leurs anciens occupants aborigènes méprisés et massacrés. À la mort de sa mère, son père s’est remarié avec une femme ambitieuse et bornée. Mais Sarah mène une vie heureuse près de ce père qu’elle aime. Elle est amoureuse du beau Jack qui l’aime aussi. Pourquoi donc tous s’obstinent-ils à empêcher cet amour ? Quel secret peut bien cacher son père par ailleurs si généreux et attentif ? Elle devra chercher des réponses dans un passé que tous s’appliqueront à dissimuler et par-delà les mers, en Nouvelle-Zélande, où son frère a disparu en laissant une fillette à demi maorie que William Thornhill est bien décidé à considérer comme faisant partie de la famille, au grand dam de sa femme. Kate Grenville crée des personnages attachants et des histoires passionnantes, elle sait aussi que les vérités les plus fortes peuvent avoir besoin de détours pour se manifester au grand jour. Pour son roman Sarah Thornhill, Kate Grenville s’est inspirée de l’histoire de sa famille.

Americanah

Americanah Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Anchor
ISBN: 0307962121
FileSize: 348kb
File Format: Pdf
Read: 348

DOWNLOAD

Americanah by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

From the award-winning, bestselling author of We Should All Be Feminists and Half of a Yellow Sun—the story of two Nigerians making their way in the U.S. and the UK, raising universal questions of race, belonging, the overseas experience for the African diaspora, and the search for identity and a home. Ifemelu and Obinze are young and in love when they depart military-ruled Nigeria for the West. Beautiful, self-assured Ifemelu heads for America, where despite her academic success, she is forced to grapple with what it means to be black for the first time. Quiet, thoughtful Obinze had hoped to join her, but with post-9/11 America closed to him, he instead plunges into a dangerous, undocumented life in London. Fifteen years later, they reunite in a newly democratic Nigeria, and reignite their passion—for each other and for their homeland.

The Routledge Companion to World Cinema

The Routledge Companion to World Cinema Pdf/ePub eBook Author: Rob Stone,Paul Cooke,Stephanie Dennison,Alex Marlow-Mann
Editor: Routledge
ISBN: 1317420586
FileSize: 849kb
File Format: Pdf
Read: 849

DOWNLOAD

The Routledge Companion to World Cinema by Rob Stone,Paul Cooke,Stephanie Dennison,Alex Marlow-Mann Summary

The Routledge Companion to World Cinema explores and examines a global range of films and filmmakers, their movements and audiences, comparing their cultural, technological and political dynamics, identifying the impulses that constantly reshape the form and function of the cinemas of the world. Each of the forty chapters provides a survey of a topic, explaining why the issue or area is important, and critically discussing the leading views in the area. Designed as a dynamic forum for forty-three world-leading scholars, this companion contains significant expertise and insight and is dedicated to challenging complacent views of hegemonic film cultures and replacing outmoded ideas about production, distribution and reception. It offers both a survey and an investigation into the condition and activity of contemporary filmmaking worldwide, often challenging long-standing categories and weighted—often politically motivated—value judgements, thereby grounding and aligning the reader in an activity of remapping which is designed to prompt rethinking.

Imitation

Imitation Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Vintage
ISBN: 1101912294
FileSize: 1617kb
File Format: Pdf
Read: 1617

DOWNLOAD

Imitation by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

A Vintage Shorts “Short Story Month” selection from the award-winning, bestselling author Nkem is living a life of wealth and security in America, until she discovers that her husband is keeping a girlfriend back home in Nigeria. In this high-intensity story of passion and the masks we all wear, Chimamanda Ngozi Adichie, author of the acclaimed novels Half of a Yellow Sun and Americanah and winner of the Orange Prize and the National Book Critics Circle Award, explores the ties that bind men and women, parents and children, Africa and the United States. “Imitation” is a selection from Adichie’s collection The Thing Around Your Neck. An eBook short.

We Should All Be Feminists

We Should All Be Feminists Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Vintage
ISBN: 1101872934
FileSize: 1590kb
File Format: Pdf
Read: 1590

DOWNLOAD

We Should All Be Feminists by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

The highly acclaimed, provocative New York Times bestseller from the award-winning, bestselling author of Americanah In this personal, eloquently-argued essay—adapted from the much-admired TEDx talk of the same name—Chimamanda Ngozi Adichie offers readers a unique definition of feminism for the twenty-first century, one rooted in inclusion and awareness. Drawing extensively on her own experiences and her deep understanding of the often masked realities of sexual politics, here is one remarkable author’s exploration of what it means to be a woman now—and an of-the-moment rallying cry for why we should all be feminists. “Nuanced and rousing.” —Vogue

Gender and Development in Africa and Its Diaspora

Gender and Development in Africa and Its Diaspora Pdf/ePub eBook Author: Akinloyè Òjó,Ibigbolade S. Aderibigbe,Felisters Jepchirchir Kiprono
Editor: Routledge
ISBN: 1351119885
FileSize: 312kb
File Format: Pdf
Read: 312

DOWNLOAD

Gender and Development in Africa and Its Diaspora by Akinloyè Òjó,Ibigbolade S. Aderibigbe,Felisters Jepchirchir Kiprono Summary

This book considers how the establishment and/or improvement of gender equality impacts on the social, economic, religious, cultural, environmental and political developments of human societies in Africa and its Diaspora. An interdisciplinary team of contributors examine the role of gender in development against the background of Africa’s convoluted and arduous history of state formation, slavery, colonialism, post-independence, nation-building and poverty. Each chapter highlights and stimulates further discussion on the struggles that many African and African Diaspora societies grapple with in the perplexing issue of gender and development - concentrating on gains that have been made and the challenges yet to be surmounted.

Dictators and Democracy in African Development

Dictators and Democracy in African Development Pdf/ePub eBook Author: A. Carl LeVan
Editor: Cambridge University Press
ISBN: 1316165264
FileSize: 741kb
File Format: Pdf
Read: 741

DOWNLOAD

Dictators and Democracy in African Development by A. Carl LeVan Summary

What are the conditions for good governance in Africa, and why do many democracies still struggle with persistent poverty? Drawing on a historical study of Nigeria since independence, this book argues that the structure of the policy-making process explains variations in government performance better than other commonly cited factors, such as oil, colonialism, ethnic diversity, foreign debt, and dictatorships. The author links the political structure of the policy process to patterns of government performance over half a century to show that the key factor is not simply the status of the regime as a dictatorship or a democracy, but rather it is the structure of the policy-making process by which different policy demands are included or excluded. By identifying political actors with the leverage to prevent policy change and extract concessions, empirical tests demonstrate how these 'veto players' systematically affect the performance of two broad categories of public policy. This Madisonian dilemma has important implications for African countries struggling with the institutional trade-offs presented by different regimes.

The Shivering

The Shivering Pdf/ePub eBook Author: Chimamanda Ngozi Adichie
Editor: Vintage
ISBN: 0525431896
FileSize: 1520kb
File Format: Pdf
Read: 1520

DOWNLOAD

The Shivering by Chimamanda Ngozi Adichie Summary

A Vintage Shorts “Short Story Month” selection from the award-winning, bestselling author On the day a plane crashed in Nigeria, Ukamaka lets into her apartment a neighbor in a Princeton sweatshirt she’d never met before to keep her company and pray. United in a common loss, Ukamaka is glad to have someone she can confide in about her home, her ex-boyfriend, her life as a graduate student in the United States, and her ambitions. But, in her eagerness to discover a new friend in Chinedu, Ukamaka is slow to realize the tragic and desperate secrets he is protecting from her. In this poignant, stirring short depicting the solitary lives that immigrants face in the United States, acclaimed author of Purple Hibiscus and Half of a Yellow Sun Chimamanda Ngozi Adichie celebrates faith and the fragile ties that can grant salvation. An ebook short.